zondag 9 februari 2020

Update Dive-Under Herfte februari 2020

Er wordt hard doorgewerkt aan het enorme project NoorderSpoort.

Hier een kleine foto impressie wat er inmiddels alweer is gerealiseerd. 

In het tweede weekend van januari werd het dek gesloopt van het bestaande fietsviaduct over de Ceintuurbaan. De Ceintuurbaan werd afgesloten voor alle verkeer, zodat NoorderSpoort veilig het bestaande fietsviaduct kon verwijderen. Dit laatste was een voorwaarde om plaats te kunnen maken voor het nieuwe spoorviaduct aan de zuidzijde van het huidige spoor. Op dit moment, en in de komende maand, bouwt de aannemer de fundering van het nieuwe viaduct. Het verkeer wordt via een aangepast verkeerssysteem om het werkvak heen geleid. Begin maart starten de bouwers aan de andere kant, en slingert het verkeer er via de andere zijde langs.

Hier een foto toont het maken van een sparing in de keldervloer van de Dive-Under. Dit is bedoeld voor het aanbrengen van palen door de kelder voor de nieuwe fundering van het nieuwe spoor. Peter Gerrits een van de projectleiders, noemt het "werken op een postzegel".
Op 4 februari wordt er gewerkt aan de laatste werkvloer in de bouwkuip.

Robert Slager heeft een mooi filmpje gemaakt vanuit de trein waarop mooi is te zien hoe het project vordert. Bij het Almelose kanaal zijn de nieuwe viaduct pijlers goed te zien.
En net voorbij de tunnel van de Ceintuurbaan, liggen de eerste spoorrails al op het vers gestorte grind.
Hier het volledige filmpje. Het is opgenomen vanaf het station in Zwolle, richting Leeuwarden / Groningen. 

Klik op onderstaande link:



bron: Peter Gerrits en Robert Slagter 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten